Wiki

Holdet eksperimenter også i en wiki, vi anvender her pbworks. Vores wiki er offentlig.

21. februar 2014

Logbog 18. febr. 2014

Det var en fryd at møde de studerende igen efter 14 dage. Velforberedte og fulde af gå på mod!

Elevatortale

Vi begyndte dagen med elevatortaler i min version: præsenter dit fokus for din ePortfolio (blog). Hver studerende fik 2 min.. Hvad er det, hvorfor har du valgt det og hvordan arbejder du med det i din ePortfolio. En opgave de ikke var forberedte på.

Der var mange vinkler på arbejdet med online teknologier og alle havde nogle gode argumenter for deres valg. Det gav også nogle gode drøftelser om hvorfor og hvordan.

Mit argument for at bede dem gøre det var dels, at vi nu er så langt fremme i undervisningen, at det er vigtigt at med et fokus, hvis ideen med at skrive en portfolio skal give et læringsmæssigt udbytte og dels, at den inspiration det kan give at høre andre fortælle om deres ideen er guld værd. Holdet skal se hinanden som resurser.

Web 2.0 teknologier - et overblik

Én af dagens opgaver er skitseret i loggen for 4. febr. under ovennævnte overskrift. Den havde de studerende lagt et stort arbejde i, som det også tydeligt fremgår af vores wiki, hvor de tre gruppers bidrag kan ses under:
  • JMJ - denne gruppe havde arbejdet med wikis
  • Sociale medier - gruppen her havde arbejdet Facebook, YouTube etc.
  • Blogs lkpp - man havde i denne gruppe sat fokus på blogs og nogle af de muligheder, der er for at integrere multimodale tekster
Det var også interessant at høre om, hvor forskelligt man havde grebet samarbejdet an og hvilke teknologier, der var blevet benyttet i den forbindelse og hvilke fordele og ulemper, de på den måde havde følt på egen krop. Den første gruppe havde fx konsekvent valgt kun at arbejde i wikien med dens muligheder for kollaborativt samarbejde, som havde understreget de udfordringer, der ligger i at rette i andres arbejde og fx. at være den sidste, der skal rette / tilføje.

Creative Commons

Vi så filmen, der linkes til nedenstående slide. Vi drøftede mulighederne og prøvede også at finde materiale via CC Search.

QR- koder og Augemnted Reality

Jeg præsentere området udfra nedenstående slides. Kombineret med en del af tankerne fra indlæggene om QR og AR. Vi så også filmen A day made of Glass - mine nuværende studerende, blev knapt så chokerede, som det tidligere hold! 


Slides fra dagens undervisning

Online teknologier og ophavsret from University College South Denmark

Online på Adobe Connect og Hangouts

Næste undervisningsgang bliver online - materialet til de studerendes forberedelse til Adobe Connect og Hangouts har jeg lagt på vores wiki. De studerende selv er igang (håber jeg) med at forberede oplæg til dagen udfra følgende rammer:
  • QR-kode
  • som linker til en egen-produceret video om... (her har vi truffet en række aftaler)

Ingen kommentarer: