Wiki

Holdet eksperimenter også i en wiki, vi anvender her pbworks. Vores wiki er offentlig.

28. oktober 2014

Efteråret 2014 - nyt hold

Opstart med et nyt hold af fuldstids- og deltidsstuderende (3+1)

Lektionerne begyndte allerede i sidste uge (43), hvor vi arbejdede sammen online, dog asynkront. Ugens temaer var:

Opstart online - forløbets opbygning. Præsentationer.
1. del - Intro til online teknologier og sociale netværk (web 2.0)
2. del - Egen praksis - portfolio og blog, blogosfærren, folksonomy m.v.

Jeg havde valgt at stille en række mindre opgaver som dels skulle løses i vores e-læringsplatform Blackboard (BB), som er basen i kurset og dels i online (web 2.0) gennem en begyndende etablering af brugerkonto m.v. på Google, hvor de studerende opretter deres egne blogs. De skal fungere som deres ePortfolio gennem kurset. Links til de studerendes blogge lægger i min blogliste - Efterår 14 (gadgets til højre i denne blog).

De studerende lyttede i ugens løb også til indlæg af Reimar Ivang og Charlotte Larsen på Danskernes Akademi, udvalgte fokuspunkter og sammenholdt disse med "Skole 2.0 - global og lokal". Derefter skrev de en fælles artikel i BB om hvilke problemstillinger de mener, at nye digitale teknologier rejser i forhold til undervisning og læring. Eller det dvs. i skrivende stund arbejder de stadig på den :-)

Første f2f møde, uge 44

Vi mødtes første gang f2f i går mandag, hvor vi havde 4 lektioner. Det var dels en lille opsamling i forhold til uge 43, hvor der kun var positive tilbagemeldinger på indhold og form. Herefter en intro til og dialog om web 2.0

Nedenstående slides (teknologi powerpoint / lagt i OneDrive og delt / embeded i indlægget her) var udgangspunktet for vores arbejde.

Øvelse / opgaverne vedr. wikis og sociale netværkssteder vi sprang let over. De er lagt ud som opgaver til denne uge, se YouTube, playlisten DEP uge 44 2014. Formål m.v. uddybes i BB / UV materialer.





Som det fremgår af slide 2 i ovenstående talte vi også om de studerendes blogge, deres egen praksis, som er tæt knyttet til den valgte eksamensform. Gennemgangen og snakken om dette tog udgangspunkt i Prezien herunder.



Ingen kommentarer: